Duinkerken

4 juni 2018 - Prinses Beatrixhaven, Nederland

Een rustige nacht gehad in Blankenberge. Weinig volk hier in de haven. Op tinternet spreken ze over een warme bakker maar het pand staat te koop. Geen zoete broodjes dan maar. Ben tot het strand dan maar gelopen maar de zee is niet te vinden, wel te horen. Een dikke mist neem al het zicht weg. We kunnen niet verder  en dan is het maar wachten. Chance, het is vandaag markt en hebben heerlijke asperges voor vanavond gekocht . Als we terug zijn rond 9 uur klaart het enigszins op en besluiten we toch te vertrekken voor Duinkerken. De tocht ging zonder problemen al was het wel veel slingeren doordat de wind van achteren in de zeilen komt.

Bij het invaren vanDuinkerken is onze grootval ergens achter hoog in de mast klem geraakt. Kan het grootzeil niet meer omhoog hijsen. Een vriendelijke man had zelf een mast stoeltje en is ook zelf naar boven gegaan om het probleem te verhelpen. Zeilers zijn echt solidair !

Morgen zien we wel wat we doen. Eerst onze asperges opeten.