Dover Chichester

8 juni 2018 - Chichester, Verenigd Koninkrijk

PChichester,

In Dover was het koud maar droog. Ver weg van de Belgische hoge temperaturen met onweer. Vroeg uit Dover vertrokken samen met een Duitse zeiler die de zelfde richting uit ging. Altijd interessant om te zien hoe de eerste het doen om dan zelf je koers en trim aan te passen. Prachtige wind van achteren. Later op de avond hebben we Beachy Head gepasseerd. Dit was adembenemend en gaf ons het gevoel heel ver weg te zijn. We waren heel zwijgzaam en genoten van het zicht. Voorbij het punt is de wind wat weg gevallen en maar konden genieten van de kliffen die volgens ons pas nieuw vers gebeiteld waren. Heel bijzonder.  Tegen twintig uur hebben naast onze Duitsers aangemeerd in Newhaven. verschrikkelijke haven. We hadden niet door dat er verschillende ferries uit Dieppe aanmeerden met ongelofelijke veel lawaai. Om 4 uur in de ochtend. Slecht geslapen en hals over kop met het ochtendgloren terug vertrokken. De wind heeft het wel laten afweten en hebben een paar uur moeten motoren tot de baai van Chischester. De prachtige delta binnen gevaren tot de Marina landinwaarts. Overal geankerde bootjes waar we heel zachtjes tussen varen. Wat een verschil met de zee. Alles is heel wijds en stil. Alleen de vogels geven hun zang. De haven is super de lux en de prijzen navenant. Geef niet t’is vakantie. Vandaag niet gevaren maar uitgeslapen en boodschappen gedaan. Langs een oud kanaal naar de stad gewandeld. Heel warm is het hier. Morgen vroeg met hoog water weer weg naar Bembridge op Isle of Wight. We gaan een Mooring proberen. Misschien dat met laat water daar de kiel in de blubber zakt. Het moet een mooi stadje zijn. Pierre en Elske

1. L van den Berg:
    8 juni 2018
    Ik had al gezien dat jullie bij het wil a Wight waren kon jullie vandaag noet vinden. De ALS zeker uitgezet denk ik. Jullie zijn nu in wat rustiger vaarwater?
  2. Els:
    11 juni 2018
    Ja. We liggen nu in bembridge. Heerlijk weer warm maar wel een windje om af te koelen. Vandaag een mooie lange wandeling gemaakt door het binnenland moerassen, kliffen, een heel divers landschap.